AdSense

Saturday, June 20, 2015

Malaysia tetap berusaha mencari dan menyelamat #MH370 - Menteri Pengangkutan


8 Mac 2014, negara digemparkan dengan kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370... Menjadi sejarah yang diselubungi rasa sedih negara.

Pelbagai usaha digerakkan...

Sebanyak AUD$60 juta atau RM174 juta telah dibelanjakan untuk menjalankan misi mencari dan menyelamat pesawat malang itu.

Sekalipun gagal menjumpai sebarang tanda, Malaysia pastinya terus berharap agar beroleh berita positif.

Kata Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai, misi pencarian akan terus digerakkan dan memperluas zon pencarian kepada 60,000 kilometer persegi.


Pasukan mencari dan menyelamat beberapa minggu hadapan akan memberi tumpuan di kawasan selatan pencarian sebelum cuaca buruk dijangka berlaku.

"Pasukan mencari dan menyelamat menghadapi rintangan yang sukar ketika operasi, mereka berada di kawasan terpencil yang mempunyai ombak dan keadaan cuaca buruk kedalaman 6,000 meter. Malah ketinggian ombak pula mencatatkan sehingga 15 hingga 18 meter."

Usaha ini turut mendapat persetujuan daripada Australia dan China - ramai penumpang terdiri daripada dua negara itu...

Cukup komited Malaysia menjalankan pelbagai usaha dalam misi mencari dan menyelamat MH370, tanpa kenal erti putus asa... 

Dalam masa sama, kebanyakkan 'pembenci' kerajaan terus menghina usaha yang dilakukan kerajaan... Pelbagai tuduhan dilemparkan...

Walau apa jua tuduhan dan fitnah yang bertebaran, kerajaan terutamannya Kementerian Pengangkutan akan terus berusaha mencari dan menyelamat pesawat malang #MH370.

1 comment:

  1. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

    ReplyDelete