AdSense

Wednesday, June 10, 2015

Apa rahsia KEKEBALAN peguam pro-pembangkang?


Pemimpin dan agama Islam terus dihina dengan sewenang-wenangnya, setiap masa setiap detik tanpa henti. Secara halus dan terang-terangan.

Malah air zam-zam dan urusan mulia seperti menunaikan umrah juga dihina. Hebat sungguh kegiatan seorang peguam kebal ini...

Apakah kehebatan beliau sehingga terus kebal? Apakah kerana seorang peguam maka tiada siapa yang berani mengenakan tindakan terhadapnya? Tiada undang-undang yang mampu menghadapi budaya menghina agama orang lain?






Justeru itu, satu laporan polis dibuat oleh badan bebas Pasukan Pemantau Media Sosial (SEMUT) berhubung penghinaan yang dilakukan peguam kebal ini.

Berikutan laporan yang dibuat semalam :

SEMUT telah buat satu laporan Polis terhadap seorang individu bernama Eric Paulsen pada 9 Jun 2015 di IPD Shah Alam berikutan dua tweetnya. Satu dikeluarkan pada 6 Jun, dan satu lagi pada 8 Jun 2015.

Yang pertama:
"Ni 2 x 5 dengan kit anti histeria Uni Msia Pahang"

Tweet Eric ini respon kepada tweet Astro Awani berbunyi:
"Air zam-zam, habatus sauda mampu bantu merawat ketagihan dadah"

Yang kedua:
"Oh dear, under siege, can't answer for 1MBD disaster - cabut to do umrah. Alim lah konon."

Jelas sekali dua kenyataan Eric Paulsen ini bersifat menghina dan berniat jahat.

1. Dia menyamakan Air zam-zam iaitu air suci umat Islam dengan Kit Anti Histeria yang dibuat pihak Universiti Malaysia Pahang. Penghinaan seperti ini boleh mewujudkan ketegangan agama.
Berikutan tweet kedua Eric tentang Perdana Menteri.

2. Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak ke Jeddah atas urusan negara dan berkesempatan menunaikan Umrah,tetapi kata Eric Perdana Menteri lari kerana takut kes 1MDB dan buat Umrah kononnya nak tunjuk alim.

Eric cuba memberi tanggapan buruk dan menanam kebencian pembaca terhadap perdana menteri yang kononnya Ds Najib Razak lari dari tanggungjawab isu 1MDB dan berselindung disebalik aktiviti agama dengan melakukan umrah.

Kedua-dua tweets Eric itu menghina agama Islam, menghina Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak dan boleh membangkitkan ketegangan agama apabila umat Islam merasa marah.

Mohon Pihak Polis siasat dan ambil tindakan tegas agar perkara seperti ini tidak menjadi kebiasaan dan bahan mainan.

Sekian Terima Kasih.

ZAPARUDIN
Pengerusi Pemantau Media Sosial Pasukan SEMUT MALAYSIA
Sensible, Ethical Malaysian United Team (SEMUT)


#EricPaulsen
#Peguam
#Pembangkang
#Kebal
#Malaysian

3 comments:

  1. eric paulsen pukimak chibai tiu niah mah chor hai!

    ReplyDelete
  2. Rahsianya sebab kerajaan lemah... itu aje

    ReplyDelete
  3. KAMI SEKELUAR TAK LUPA UCAP PUJI SUKUR KEPADA ALLAH S,W,T DAN TERIMA KASIH BANYAK KEPADA AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA BALIK INDONESIA DAN MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAH ANDA TELEPON LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
    JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..



    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT TELEPON AKI RUSLAN SALEH NMR (_0_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI

    ReplyDelete