AdSense

Saturday, October 13, 2012

Marah Orang Melayu terhadap OldTown White Coffee BERSEBAB.



Pengerusi sahaja Melayu atau beragama Islam, tidak menjamin yang premis perniagaan makanan dan minuman tersebut halal untuk umat Islam di negara ini mahupun umat Islam dari luar.

Yang pasti, kalau dah ada sajian kaki katak dan keengganan untuk mengambil tukang masak beragama Islam, sememangnya HARAM ler status makanannya. Kalau tidak, takkanlah kedekut benar hendak memberikan hak francise kepada usahawan Melayu dan Islam.

Itulah DAP... Mempergunakan Melayu untuk kepentingan mereka tanpa mempedulikan sensitiviti dan kepentingan umat Islam yang bagi mereka, tidak ada hak langsung berbanding bukan Melayu dan bukan Islam di negara ini. Kalau dah Melayu-Islam tidak diperlukan sebagai rakan kongsi, jadah apa nak pula pelanggan Melayu-Islam?
Baca Selanjutnya

1 comment:

  1. aku sokong 100%... sedar la Melayu Islam... bangsa kita akan di hina kerana kita sendiri tidak ade jati diri, perinsip atau sifat menolong antara satu sama lain... adakah bangsa ini akan menolong kita... anda lihat ada kah kedai melayu di penuhi olh bangsa cina bangsat ini... tidak ade sebab sifat perkauman mereka sangat kuat... tetapi mulut mereka manis bak gula.... ini yg buat Melayu Islam terpedaya... musim perayaan org Islam barang naik ke tidak... musim perayaan Hindu barang naik ke tidak... tetapi kenapa perayaan mereka (cina bangsat) ni barang tidak naik... anda masih tidak dapat berfikir secara waras kenapa??? sebab mereka monopoli barangan yg hendak di jual... kenapa tidak sama rata... adil.. saksama... seperti yang mereka laung2 kan... ini cuma retorik mereka sahaja... mulai hari ini kita boikot beli barangan di kedai cina bangsat in... kita tak kan mati kelaparan ... insyaALLAH... Islam kuat kerana Perpaduan... sebarkan....

    ReplyDelete