AdSense

Tuesday, October 30, 2012

Khalid Jual Aset Selangor untuk kepentingan diri?!!!

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim ditanya wartawan semalam dalam satu sidang akhbar samada dia akan menjual 5 aset kepunyaan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) .Ditengah kontroversi dan tuduhan kerajaan PKR Selangor berhasrat untuk menjual lima bangunan kepunyaan PKNS untuk menjana dana untuk pilihanraya umum, Khalid tidak berupaya untuk menafikan tuduhan tersebut.

Kalau dilihat setiap kali dia terjerat dengan isu-isu seperti Talam, air, pasir, dan lain-lain, dia sering akan berikan kenyataan putarbelit, tipu, dan alih pandang untuk membalikkan serangan. Kadangkala dia akan nafikan jika dia yakin salahlaku yang terkantol itu yakin ditutup.Ada masa pula dia akan beri kenyataan yang dilihat agak bodoh untuk tujuan tidak menghiraukan langsung isu yang ditimbulkan terhadapnya.Tidak pernah Khalid akan jawab samada aset ini akan dijual di masa akan datang dengan jawapan sepertimana dilaporkan Sinar Harian hari ini sebagai “bergantung kepada pada masa akan datang.”

Jawapan itu diberi ketika menjawab soalan samada pemindahan lima aset terlibat – SACC Mall, Menara PKNS Petaling Jaya, Kompleks PKNS Shah Alam, Kompleks PKNS Bangi, dan Wimsa Yakin Kuala Lumpur yang semua bernilai RM321 juta – ke dalam satu anak syarikat milik PKNS bukan langkah awal untuk menjual.Walaupun Khalid ada menafikan aset ini bukan dijual tetapi hanya pemindahan kepada sebuah anak syarikat PKNS, oleh kerana dia tidak berani menafikan samada ini adalah langkah awal sebelu dijual, ini bermakna memang ada hasrat dan rancangan untuk menjual aset.

Khalid boleh menipu dengan menafikan ini pun bukan untuk jual, tetapi sebagai orang korporat yang sudah memang ada rancangan sedemikian dan perkara jualan ini pun dah berlegar-legar dalam kepala, dia tidak tergamak menipu kerana menyedari kata-kata ini akan digunakan sebagai bahan kempen dalam masa terdekat dan dimasa rakyat masih mengingati penafiannya.

Sudahlah senarai pembohongan dan tipu daya dalam kenyataan-kenyataannya yang lepas panjang berhurai. Seberapa boleh, dia pasti  tidak mahu pembohongan itu jadi berita ‘front page’.Ini akan menjejaskan dua kerusi yang ditandingi PKR kerana Khalid bertegas mahu satu kerusi Parlimen sebagai insurans selain kerusi ahli Dengan Undangan Negeri yang dikhuatirinya akan kalah.  

Disamping itu, keperluan dana PRU untuk PKR melalui jualan aset kerajaan Selangor yang membolehkan permintaan Khalid dilayani.Khalid sedar bahawa bukan mudah untuk dia menutup pemerhati dan penganalisa hartanah dan perniagaan yang boleh menghidu transaksi penjualan oleh PKNS ada kaitan dengan pengumpulan dana pilihanraya. Sumber : Sel13

http://sel13.com/perakuan-khalid-untuk-jual-aset-pkns-untuk-dana-pru/

No comments:

Post a Comment