AdSense

Friday, July 20, 2012

Pemimpin UMNO ajar budak2 utk jadi berjaya. Pemimpin PR ajar apa?

Biarpun sudah mendahului negara Asia yang lain dalam membangunkan industri sukan, ia tidak seharusnya berada di takuk yang sama.
 
"Asia merupakan lubuk kepada pembangunan industri sukan di mana ia mewakili 10 peratus penduduk dunia dan kita seharusnya mengambil peluang tersebut menjadi pasaran utama dalam bisnes ini," katanya.
 
Selain itu, beliau berkata, sudah tiba masanya untuk tidak melihat sukan sebagai penyumbang pingat sahaja tetapi mampu meletakkan nilai tersendiri ke atas atlet negara.
 
 
  "Kementeria Belia dan Sukan (KBS) tidak seharusnya hanya menjadi penganjur kepada acara sukan seperti Sukan Malaysia (SUKMA) serta melatuh atlet tetapi perlu buta lebih dari itu.
 
"Kita mempunyai ramai atlet yang bertaraf dunia seperti Datuk Lee Chong Wei dan PandelelaRinong, namun apa nilai sebenar mereka kepada kita?," ujarnya di sidang media selepas menghadiri Persidangan Industri Sukan Asia Pasifik 2012 semalam.
 
"Di sinilah kita perlu menonjolkan personaliti mereka, mengurus tajaan dan penjenamaan mereka.  Bagi memastikan semua ini berhasil, Division Industri Sukan seharusnya menjadi badan pusat yang menggabungkan komponen tersebut," katanya.

Pemimpin PR ajar budak-budak macam mana pulak???



No comments:

Post a Comment