AdSense

Tuesday, November 1, 2011

Siapa cakap Malaysia negara maju?

Tiga buah negara, Mexico, Indonesia dan Turki (MIT) diramal muncul sebagai kuasa ekonomi terpenting dunia selepas Brazil, Rusia, India dan China (BRIC), demikian menurut Sekolah kepimpinan perniagaan dunia, IMD International (IMD).

Presiden IMD International, Dr. Dominique Turpin berkata, MIT dijangka muncul dalam waktu yang pantas iaitu dalam tempoh 10 tahun akan datang.



Ditanya tentang kedudukan Malaysia sebagai kuasa ekonomi, Turpin berkata, Malaysia diramal menjadi pusat dan jambatan perdagangan di kawasan Asia yang hebat.
 Oleh AZMAN IBRAHIM
bisnes@utusan.com.my 


Wow! Presiden IMD International sendiri mengakui kemampuan Malaysia, apakah kita rakyat Malaysia perlu menidakkannya serta memburukkan negara sepertimana yang dilakukan pembangkang?
Jadi sebagai rakyat yang cintakan negara, pemimpin seperti pembangkang yang mementingkan diri ini harus di hapuskan pada PRU13 nanti! Fikirkan, apa niat lelaki cauvinis ini mengeluarkan kenyataan sedemikian kepada rakan luar negaranya? APA MOTIF dan APA AGENDA?
 

1 comment:

  1. kerajaan Malaysia telah melaksanakan pelbagai usaha bagi memartabatkan negara Malaysia di mata dunia..bagi menarik pelabur asing secara lansung (FDI) dan tidak langsung..ini bagi menjadikan Malaysia sebagai hub perdagangan yang utama di dunia..pelbagai kemudahan disediakan dan rakyat juga perlu bersedia menghadapi glabalisasi..pemimpin yang hanya cuba menjatuhkan Malaysia bukan sahaja tidak baik tetapi mennyebabkan jurang sesama rakyat..kenyataan - kenyataan yang menyebabkan pemerhati luar menjadi takut untuk ke Malaysia..pengajuran demonstrasi kononnya bagi meraih simapti asing juga menyebabkan Malaysia kerugian dari segi pelaburan..SUDAH DIBERI PELUANG MENGHADAP SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGONG, TIDAK PULA DIPERSEMBAHKAN MEMORUNDUM YANG DIWAR-WARKAN..pilihlah kerajaan yang telah memberi bakti sejak dari zaman merdeka lagi..hargai perit juah pemimpin terdahulu dan jangan kerana ingin mencuba, kita hilang semuanya

    ReplyDelete