AdSense

Friday, June 10, 2011

Apabila Budak Bawah Umur Mahu Nasihat Orang Dewasa

Kita pasti berasa lucu dan gelihati melihat gelagat budak-budak bermain. Hidup mereka penuh dengan gelak tawa. Begitu ceria sekali hidup budak-budak ini. 'Kanak-kanak' bahasa lebih enak digunakan. Jika waktu petang di padang permainan, mereka begitu asyik bermain tanpa menghiraukan sekelling mereka melainkan jika ada pakcik/apek/aney jual ais-krim atau gula-gula.

Dan kebanyakan kanak-kanak ini sebenarnya suka bertanya akan sesuatu hal yang mereka ingin tahu. Teringat iklan Hari Raya beberapa tahun sudah, "Burung apa? si bapa jawab, "Burung murai". si anak kecik terus bertanya, "burung apa"?

Maksud dari seningan diatas ialah, budak-budak akan bertanya untuk sesuatu hal. Apabila budak-budak mendahului orang dewasa, akan ternampaklah akan kekurang yang ada pada budak-budak itu. Mungkin tak cukup garam lagi dalam badan budak tu...
30 tahun lepas - dasar PAS adalah Negara Islam
sekarang - dasar PAS adalah Negara Kebajikan

30 tahun lepas - dasar DAP adalah Malaysian Malaysia
sekarang - dasar DAP adalah Malaysian Malaysia. TETAP KONSISTEN ! TIDAK BERUBAH WALAU SATU INCI ! APA YANG BERUBAH ADALAH PERUBAHAN TERHADAP PAS !

Kenapa boleh DAP ubah PAS? Sebab PAS berada dalam PAKATAN RAKYAT. Jika dulu PAS tgk televisyen pakai sistem manual, cari frequency sendiri kejap ke kiri kejap ke kanan untuk mendapatkan siaran. Sekarang dah tak perlu kerana sudah ada 'remote-control'

1 comment:

  1. tapi PAS kata nak ubah DAP mengikut acuan mereka? semoga mereka terbuka masuk Islam atau masuk kelangkang pompuan Islam?

    ReplyDelete