Monday, May 30, 2011

Selangor Paling Atas

Sebanyak 50 697 rumah terbengkalai

Mana pergi 'pakaut' kewangan negeri Selangor?
Orang paling bijak pandai ekonomi tu?
Tak sumbangkan buah fikiran untuk atasi masalah ni?
Tak habis lagi ke jelajah masuk FELDA kasi racun kat peneroka-peneroka FELDA?
Orang skrg maju ke depan, dah takda masa nak ceramah-ceramah cakap kosong.
Cakap saja lebih, hasilnya habuk pun tiada

Tapi tak boleh pakai jugak buah fikiran dia, silap hari bulan Negeri Selangor dijualnya. Sedang negara gawat 1998 sibuk nak pimjam IMF.Maksudnya, sekiranya Malaysia pinjam dana IMF, semua dasar-dasar “affirmative action” yang diamalkan oleh kerajaan akan dihapuskan kerana IMF mewujudkan persaingan global. Tidak ada subsidi diberikan kerajaan kepada rakyat kerana IMF menuntut pulangan modal yang lebih lumayan. Ketika itu ekonomi Malaysia dikawal seluruhnya oleh Amerika.  Pakar ekonomi??? Pimpin negara??? APA PUN TAK BOLEH ! masuk pertandingan auta pidato boleh la kot...

No comments:

Post a Comment