AdSense

Friday, April 24, 2015

SEBARKAN fakta FELDA ini, tolak auta pembangkang!


Baru hendak panas enjin, pembangkang sudah tersungkur setelah hasrat untuk memburuk-burukkan FELDA tidak berjaya...

Seperti yang sedia maklum, pembangkang selalu sahaja bermain dengan tuduhan liar untuk meraih perhatian. Cubaan mereka untuk meracuni masyarakat FELDA ternyata menemui jalan buntu.

Kononnya isu penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGV) di Bursa Malaysia sebagai satu kesilapan kerajaan. Pastinya ia menjadi bahan jenaka.

Untuk makluman, FGVH Sdn Bhd ini mula diperbadankan pada 19 Disember 2007 dan berperanan sebagai sayap pemacu kepelbagaian dan globalisasi kumpulan niaga.

Pada 18 Januari 2012, FGVH telah ditukar kepada Syarikat Awam Berhad seterusnya dikenali dengan nama FELDA Global Venture Holding Berhad.

Ini merupakan satu langkah berani FELDA dengan menjadikan FGVH sebagai sebuah syarikat multinasional dalam bidang pertanian di peringkat antarabangsa.

Hakikatnya, penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia pada bulan Mei 2012 adalah bertujuan mengangkat martabat FELDA ke peringkat yang lebih tinggi. Apabila masyarakat FELDA dibawa ke peringkat global, ia sekaligus meningkatkan ekuiti bumiputera di pasaran modal negara!

Perlu diperjelaskan, tindakan ini juga telah membuka ruang dan peluang komersial di peringkat global. Apa yang lebih menggembirakan, peneroka FELDA kini berupaya menyertainya dengan memiliki saham dalam FGVH dan kemudiannya memperoleh dividen!

Sebab itu, apabila mengetahui perkara sebenar, pembangkang mulai takut. Mereka berasa terlalu bimbang sekiranya rakyat terutamanya masyarakat FELDA menikmati manfaat yang diberikan oleh kerajaan. Ini adalah kerana mereka buntu dan ketandusan modal politik bagi meraih sokongan lebih 28 ribu pengundi pada Pilihanraya Kecil (PRK) Parlimen Rompin, Pahang.

Majoriti peneroka FELDA termasuk golongan muda dilihat kekal teguh bersama parti Barisan Nasional (BN). Mereka sedar, kepimpinan kerajaan dibawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membawa manfaat kepada mereka.

Sebarkan fakta ini, elakkan masyarakat FELDA daripada terpedaya dengan auta jentera pembangkang!

No comments:

Post a Comment