AdSense

Saturday, July 5, 2014

Kenali Niat Murni Ku Nan. ADA VIDEO!


Ramai yang terkejut dengan kenyataan Tengku Adnan Tengku Mansor. Ramai juga yang ketawa terbahak-bahak kegembiraan dengan kenyataan tersebut.

Kenyataannya itu merujuk kepada arahan Tengku Adnan untuk menghalang NGO yang memberi makanan percuma kepada golongan miskin dari beroperasi dalam lingkungan dua kilometer dari pusat membeli-belah Lot 10, Bukit Bintang.

Sebelum ini dengan lantang Kunan mahu mendenda para pemberi sedekah. Saman peminta sedekah.

Sanggup kelar tangan, demi nasi. Sumber : Utusan
Murni sungguh niat Kunan ini, mahu mencantikkan pemandangan ibunegara, mengelakkan kecacatan dari pandangan mata pelancong asing. Kira macam kalau ada bau-bau busuk tu, sepak dan tendang ke tepi saja... sekalipun tin kosong yang tidak berguna waima boleh menjadi barang berharga buat sesetangah orang. Negara tidak perlukan lagi rasa hormat menghormati antara lain. Siapa busuk, jangan kawan dengan dia! Jangan tolong dia! Siapa kaya dia hebat, semua orang kena melutut!

Gelandangan Jepun
Ramai yang melihat Kunan adalah seorang pemimpin yang tidak turun padang, hanya seronok dengan kehidupan mewah sendiri. Meskipun istananya pernah terbakar beberapa tahun lepas, ia tidak mematahkan semangat beliau untuk bermain cubit-cubit dengan rakyat jelata termasuk seagama dengannya.

Bagus sungguh niat murni Kunan ini.... mahu Malaysia bersih seperti Jepun!

Ramai yang tertanya-tanya....
Kenapa tidak menghapuskan sindiket ini? gelandangan dan fakir miskin yang berkeliaran di ibukota?
Kenapa biarkan gejala perjudian dan maksiat berleluasa, melebihi daripada kewujudan gelandangan ini? beriya sangat ni kenapa?
pelancong asing mana yang mengadu kat Kunan ni?

Buddhist volunteers reaching out to the homeless of Tokyo

Apa Kunan tak berbincang dengan Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB) yang juga diterajui UMNO dalam hal ini? SHEB dulu beriya-iya membantu golongan gelandangan ini dengan memberi mereka makan seperti di sekitar Jalan Masjid India.

Apa Kunan fikir BR1M sudah cukup untuk bantu kehidupan masyarakat hina ini?
Apa Kunan fikir pengusaha-pengusaha dan majikan mahu ambil masyarakat ini sebagai pekerja?
Apa Kunan ingat masyarakat hina ini dipandang mulia oleh golongan atasan seperti Kunan?
Jika kerajaan sudah tidak mampu membela masyarakat sampah ini, jangan pula dihalang kumpulan NGO yang ingin menghulurkan bantuan mereka. Awak tak solat, jangan paksa orang untuk tidak solat sama.

Kalau penagih dadah, HIV, tangkap dan letak di pusat serenti. Apa penjara sudah tak muat? tiada peruntukan untuk membina pusat pemulihan? kalau macam itu, kerajaan menerusi pemikir undang-undang yang dikepalai Majlis Peguam yakni pro pembangkang bolehlah sediakan akta untuk membolehkan dan membenarkan atau mewajibkan hukum tembak bunuh para masyarakat hina ini.

Kunan kata gelandangan ini malas bekerja, hendak mendisiplinkan mereka. Inilah yang dikatakan, kerana nyamuk seekor maka habis kelambu dibakar!

Ini juga menunjukkan sekali lagi niat murni Kunan terpancar di raut wajahnya. Siapa yang tidak mahu rakyatnya berdisiplin? disiplin macam rakyat Jepun atau berdisiplin seperti mesin AES dan cermin gelap. Menteri boleh, rakyat tidak boleh, apa itu maksud disiplin yang ingin disampaikan?

Kunan, perlu ada cara yang lebih baik. Bukan dengan cara kasar atau mengugut rakyat!


2 comments:

  1. tanya kunan kg tradisi di jln gombak apo citer... ehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan ringkas tp susah nk jawab. Tgk saja projek di mrr2 atas bukit tmn melati, KL east, nama pun sudah tak ada identiti Melayu :(

      Delete